dinsdag 25 mei 2010

Zo heb ik ook een probleem met de verkiezingen (4)

Met die van 9 juni aanstaande. Een woensdag, en niet zoals in andere landen een zondag. Daar is de SGP tegen, om de verkiezingen te houden op een zondag, en dat vinden wij normaal (!...).
Dat is niet mijn grootste bezwaar. Waarom konden er geen verkiezingen worden gehouden zodra dat kabinet sprong? Waarom moesten we eerst wachten totdat Jack de Vries, pardon, waarom moesten we eerst wachten tot de lijsttrekkers bekend waren?
Het kan zoveel eenvoudiger en ik zal u nu uitleggen hoe het moet.
Kabinet springt, bijvoorbeeld over de kwestie Congo. Kabinet legt het uit, de oppositie legt het uit. Klaar. Kabinet valt.
Dan moet je natuurlijk geen demissionair kabinet overhouden. Dan moet je snel een nieuw kabinet maken.
Met ‘snel’ bedoel ik: binnen een week. Geen gelul. Ze kunnen het ook in Engeland. Daar schrijven ze vier paginaatjes vol, en dan weten ze wat ze moeten doen.
Zodra een kabinet valt, moet er bij mij een kiesformulier worden bezorgd. Via email. Er kan natuurlijk nog van alles worden gewijzigd op die lijsten. Die krijg ik ook binnen via email.
En wat is er tegen om op 9 juni a.s. te stemmen per computer? Je geeft elke kiezer een nummer. Die kiezer hoeft niet meer naar een stemkantoor, die brengt zijn stem thuis uit.
Wie dat niet wil of kan, die laat je nog ouderwets stemmen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten