maandag 17 mei 2010

Op droeve toon (25)

- Dag Duifje.
- Dag Bennemans, goed dat de dokter vanochtend kwam.
- Ja. Hoe vond je hem?
- Ik vond het een aardige kerel en een vakman. Hoe heette ie ook alweer?
- Dokter Smits. Heb je hem alles verteld?
- Ik heb alleen niets gezegd over mijn kotsen.
- Dat komt dan de volgende keer wel.
- Hij zei op het eind: ‘Welkom in de praktijk!’ Dat vond ik zo aardig-Egmonds!
- Tegen mij zei hij: ‘Je hebt er een hele zorgplicht bij.’ Toen zei ik: ‘Het is niet zo’n moeite, hoor. En zorgen voor iemand anders maakt jezelf sterker.’
- Morgenochtend komt er een verpleegster langs om bloed af te nemen. Overmorgen heeft dokter Smits de uitslag, en dan bepaalt hij wat er moet gebeuren.
- Zal ik maar een stukje gaan opzoeken?
- Doe dat maar.
- ...
- Heb je iets gevonden?
- Ja, een stukje van John Sheppard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten