zaterdag 8 mei 2010

Op droeve toon (19)

- Dag Duifje.
- Dag Bennemans, het was een raar dagje, niet?
- Ja. Ik lees voor het eerst De Morgen.
- Wat hadden die voor verhaal dan?
- Een verhaal over pedofiele priesters die gewoon aan het werk blijven, in België of Peru. Jef v.d. O., een Belgische pater of priester ging naar Peru toe, nadat er berichten over zijn pedofiele bewegingen bekend waren geworden. In Peru bouwde hij een schooltje, dus dan weet je het wel. In katholieke blaadjes wordt hij nu afgeschilderd als een pater Damiaan. In een Belgisch klooster zit een verkrachter van Canadese Inuit-kinderen opgescholen, die internationaal als ‘gevaarlijk’ wordt aangemerkt. Niemand valt dat klooster binnen om die klootzak op te pakken.
- Verder kwam Henk nog aangefietst om een schroevendraaier terug te brengen, die hij per ongeluk had meegenomen.
- En er is vanavond niets, helemaal niets belangwekkends op de tv.
- En mijn wijnsmaak begint te veranderen. Ik hield altijd van rode wijn, dat weet je. Maar nu begin ik meer trek te krijgen in rosé of in halfzoete witte wijn.
- Een grote ommekeer, inderdaad. Ik houd het op rode port. Ik heb voor dit keer een van de mooiste Magnificats, dat van Thomas Tomkins.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten