zaterdag 1 mei 2010

Op droeve toon (12)

- Dag Duifje.
- Dag Bennemans, ik ga strakkies me aige effe opdiggele.
- ?
- Dat heb ik uit het Derper Woordenboek dat we vanmiddag gekocht hebben. Ik ga mezelf straks even mooi maken, betekent het. Wat een heerlijk dialect hebben jullie hier toch!
- Vind ik ook. Het wordt alleen bijna niet meer gesproken. Het Derps lijkt een beetje op het Kattiks in Katwijk.
- De mooiste uitdrukking in het Derps is: ai ken gien dooie ’en de stêert oit’ale.
- Zeer bloemrijk. Main stikkie meziek komt van Thomas Tallis.

2 opmerkingen:

  1. En nou ben ik toch nieuwsgierig naar de vertaling

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vertaling: hij kan geen dode hen de staart uithalen. Het werd/wordt gezegd van iemand die zeer moe is, of zwak na ziekte.

    BeantwoordenVerwijderen