maandag 24 mei 2010

Ik heb geen probleem (3)

Ik heb sinds 2002 geen probleem meer gehad. In april 2002 kreeg ik mijn tweede herseninfarct en zag de behandelend cardioloog ook dat ik aan hartfalen leed. De problemen die ik daarvoor had gehad met mijn manisch-depressieve aanleg, waren opeens verdwenen. Opeens zag ik van alles de goede kanten.
Toen leerde ik in 2006 Alice kennen en mijn geluk kon niet groter zijn. Nu leven we samen, dus mijn geluk kon toch nóg groter zijn. Samenleven met een vrouw is het mooiste dat er is. Goed, Alice heeft ook een zeer frêle gezondheid, ze eet te weinig, ze slaapt teveel, ze geeft af en toe over, ze staat zeer wankel op haar benen, ze valt vooortdurend af in gewicht. Maar dat zijn allemaal tijdelijke ongemakkelijkheden, denk ik. Hoop ik. Ze moet er nog eens met dokter Smits over praten. Ze heeft al met hem gepraat, maar niet over dat overgeven. Dat moet ze nog eens met hem bespreken.
Ondertussen blijf ik haar zo goed mogelijk verzorgen. Al maakte ik vandaag een grote fout: ik had een maaltijd met capucijners gemaakt. Ik wist niet dat ze die niet mag hebben, omdat ze een stent in haar slokdarm heeft zitten.
Zo heb ik ook geen probleem met de verkiezingen. Ik stem PvdA, al vind ik het wel zorgelijk dat Cohen zo weinig weet. Dat is wel eens anders geweest, met onze PvdA-voormannen. Den Uyl of Kok kenden hun zaakjes. Cohen weet er niets van en begint bijna te blozen als je hem vraagt: wat moet er nu gebeuren? Iemand met zo weinig algemene kennis... Hij weet nog minder dan ik.
Waarom stem je dan niet bijvoorbeeld VVD of CDA, jongen? Nou kijk, dames en heren, ik stem principieel niet op een partij van christenen, dus het CDA valt af. En de VVD duwt ons nog veel verder het moeras in. De VVD is ook een partijtje dat uitgevonden is door de ondernemertjes, en dat nooit verder is gekomen. Ze willen het liefst een Amerikaans systeem van ‘wie niet werkt, die zal boeten!’
Ik ben voor het PvdA-systeem: ‘wie niet werkt, die doet iets anders, bijvoorbeeld mantelzorg’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten