zaterdag 22 mei 2010

Op droeve toon (29)

- Dag Duifje.
- Dag Bennemans, het is weer zaterdag en dan is er niets op de tv voor ons soort mensen.
- Nee, niets. Zelfs Nederland 4 is niks. Hoe zou jouw ideale tv-avond er uit zien?
- Van zes tot acht uur: journaal. Lekker uitgebreid. Van acht tot elf uur: een paar documentaires. Van elf tot twaalf uur: een uurtje Engelse renaissancemuziek.
- Daar ben ik ook voor. Je zou meteen een hoop geld uitsparen, dat je nu verkwist aan al die omroepjes en Paul de Leeuwtjes. Als Paul de Leeuw nog iets wil, gaat hij maar met zijn bende naar de commerciëlen.
- En de reclame?
- Kan weg. Zo’n tv-avond zet je hup in elkaar en kost je dus bijna niets. Die netcoördinanana, ik krijg het woord gewoon niet uit mijn mond, die lui kunnen ook weg. Overbodig. De NOS kan ook weg, als organisatie, want je hebt voor de samenstelling van zo’n avond maar een paar journalisten en cameramensen nodig. Meer niet.
- En die documentaires en die Engelse muziekstukken?
- Die koop je in. Dat kost wel wat geld, maar lang niet zoveel als er nu verspild wordt.
- Wij zijn het zelden oneens en ook nu weer volg ik je. Ik doe een stukje Taverner.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten