zaterdag 12 juni 2010

Voor wie nog afscheid wil nemen

Alice Stegeman was een geweldige en een zeer lieve vrouw, en een vrouw met wie ik vier jaar lang een prachtige relatie heb gehad. Nooit één woord van ruzie met haar gehad. Nooit.
Ze is hedenavond om 00.06 uur overleden. Ik zeg dit met snikkende stem, maar ze is dood. Ze had vanmiddag al lijkvlekken op haar benen, ze heeft vanavond nog een uurtje gestreden, en toen was het over. Dood. Het laatste verstaanbare wat ze heeft gezegd was: ‘Ben... Ik heb zoveel pijn!’ Toen is de dokter er natuurlijk bij gekomen. Tweede morfine-injectie. Toen werd ze weer rustig. Ze is kalm, waardig, vredig en in haar slaap aan haar einde gekomen. Zoals ze het wou.
Ze heeft nauwelijks pijn gehad. Een half uurtje.
Ze ligt nu opgebaard in het Uitvaartcentrum van Egmond aan Zee, Plevierenlaan 2, 1931 GM Egmond aan Zee, tel. 072-5064073.
Daar ligt mijn lieve schat tot aan haar crematie.

2 opmerkingen:

  1. Beste Ben,

    Wanneer je de datum van de crematie bekend maakt zal ik dat als uitnodiging ontvangen.
    Doe je dit niet, dan begrijp ik dit ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Ben, wat is dit triest. Het verlies van iemand van wie je houdt is zo onvoorstelbaar pijnlijk dat het lijkt alsof alle kleur uit je leven voorgoed weg is.
    Aan haar denken is in tranen, maar echt waar, je gelooft het nu niet maar er komt een dag dat aan haar denken een glimlach en een warm gevoel geeft. Ik voel met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen