vrijdag 4 juni 2010

Ik houd van de microfoon (13)

- Iek oud faan die microfooneh.
- U kunt wel horen: het Nederlands is een zeer moeilijke taal, maar u heeft het bijna goed. Zegt u het nog eens: ik houd van de microfoon.
- Iek oud faan die microfooneh.
- Alweer: bijna goed! En waarvoor gebruikt u de microfoon, meneer Salim?
- Graafwerk?
- Nee, niet voor graafwerk, meneer Salim. Een microfoon gebruikt u om te zingen!
- Ahaaa!!
- Zingt u wel eens, meneer Salim?
- Jazeker. Als iek uiskeer van de graafwerk, dan iek zweten parelen. Dan iek ga onder de douche en dan iek zieng. Oudere liederen uit mijn land.
- Kunt u goed zingen?
- Et oudt niet over, elaas elaas. Maar met de microfooneh gaat alles vast begendiger. Stralender. Oger ook.
- Dat zal vast het geval zijn. Ik houd van de microfoon.
- Iek oud faan die microfooneh.
- Fantastisch, meneer Salim.
- Goed spreektuig, èh?
- Goed gesproken heeft u, meneer Salim. Wel, deze les zit er weer op, en...
- Iek nog een oudere lied uit mijn land ziengen? Foor jou?
- Nee, dat kan helaas niet, meneer Salim. U moet nu weggaan, want mijn volgende klant zit al in de wachtkamer, mevrouw Malokawatja.
- Dan iek folgende week die microfooneh brengen, en dan iek ziengen éél mooi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten