vrijdag 25 juni 2010

Op droeve toon (45)

- Dag Duifje.
- Dag Bennemans, hoe staat het met de nieuwe regering in Den Haag?
- Dat weet ik niet.
- Dat weet jij niet?! Hoe kan dat nu? Jij leeft toch nog?
- Ja, maar ik heb het niet gevolgd, sinds Verhagen van het CDA zei dat hij niet mee wilde doen. Hij wil dus meedoen, concludeerde ik. Ik wacht wel af wanneer we welk kabinet zullen krijgen.
- En hoe moet het nu met mijn spullen, die nog bij jou zijn?
- Mijn broer Jaap heeft aangeboden ze terug te brengen naar Voorburg, komend weekend. Hij zou me vanavond nog bellen.
- Ook mijn autootje, mijn zuurstofdingen, mijn papieren en zo?
- En ook je computers en zo.
- En mijn gambaviool?
- Die gaat ook mee, als er plaats is.
- Wat doe je nu, Bennemans?
- Ik zit naar Portugal-Brazilië te kijken. Het staat nog 0-0. Woensdagmiddag moet ik naar het gemeentehuis voor mijn uitkering.
- Wat heb je voor muziek?
- Ik heb een stukje van Jean Richafort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten