dinsdag 29 juni 2010

Op droeve toon (48)

- Dag Duifje.
- Dag Bennemans. Wat is er gebeurd vandaag?
- Nou, we zijn doorgedrongen tot de beste acht voetballanden vandaag!
- Zo.
- Met het volleyballen gaat het wat minder, ik weet ook niet hoe het met het schaatsen of het wielrennen zal gaan.
- Een stuk minder, vrees ik?
- Een stuk minder. Voor dat wielrennen moet de Rabobankploeg ook steeds sluikser wegen vinden om de dopingtroep geregeld te krijgen enzovoorts. Het berkenteam heeft wel gewonnen gisteren van de Poolse ploeg.
- Het berkenteam?
- Ja, dat is een vorm van wedstrijdsport die een grote toekomst tegemoet gaat. Wereldwijd. Waar het woord berken vandaan komt, weet ik niet.
- Hoe gaat die sport dan?
- Je moet je voorstellen dat je een aanvallersgedeelte hebt en een verdedigersgedeelte. De aanvaller heeft een lasso die hij rondslingert met een steen erin, en die steen moet in het verdedigingsgedeelte op de grond komen. Dan is het 1-0. Die steen kan natuurlijk worden opgevangen voordat hij de grond raakt. Maar ook kan een verdediger zo dicht bij de aanvaller gaan staan dat die rondslingerende lasso (met steen) hem raakt. Als dat driemaal achter elkaar gebeurt, is het 1-0 voor de verdedigers, en mogen zij vervolgens de aanvallende partij worden.
- Maar welk gezond persoon zou zich ooit voor zoiets lenen?
- Er komt inderdaad wel eens een ziekenhuisopname voor.
- Tjèh.
- Je ziet wel eens een berkenspeler met grote gezichtsverminkingen.
- Tjèh.
- Een paar tanden eruit is wel het minste. Want die steen waarmee ze lassoën, die is wel vier kilogram zwaar. Bij de amateurs overigens maar drie.
- Ik ben blij dat ik dit in mijn leven niet meer heb hoeven zien, jongen.
- Nee, Duifje. Mijn voorspelling voor Nederland-Brazilië is: 0-3. Ik heb nog een stukje voor je uitgezocht van Adrian Willaert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten