maandag 21 juni 2010

Op droeve toon (42)

- Dag Duifje.
- Dag Bennemans, Berend Quest heeft vandaag een mooi stukje geschreven.
- Ja, vond ik ook. Hij zei ook dat ik een steun voor hem en voor anderen was. Ik begrijp wel wat hij bedoelt, maar ik had het nooit zo gezien. Die steun zit hem in deze stukjes. Daarin laat ik zien dat het leven toch doorgaat, ondanks het verlies.
- Volgens mij schrijf je deze dialoogjes alleen maar omdat je mij erbij wilt houden.
- Ja. Ik wil je niet kwijt.
- Je mag me best kwijtraken, hoor, als je een andere vrouw vindt. Ik vind dat goed.
- Je zult voor de rest van mijn leven (dat waarschijnlijk niet zo lang meer zal duren, een paar jaar nog, denk ik) in mijn gedachten blijven rondcirkelen. Ik denk bij alle dingen die ik doe: ‘Hoe zou Alice dit gedaan hebben?’
- Bij computerproblemen bijvoorbeeld?
- Bijvoorbeeld, ja. Daar had je kijk op. Je had me Joomla nog zullen uitleggen, dat ga ik nu op mezelf uitzoeken. Maar ik heb het nu nog met alle dingen: boodschappen doen bijvoorbeeld. Dan loop ik langs de schappen in de supermarkt, en dan denk ik: ‘O ja, een geitenkaasje kopen!’ Of ik ga naar de wc, dan doe ik netjes de deur van het toilet dicht. Dat deed ik voorheen nooit.
- Dus ik heb toch wel een goede invloed gehad.
- Je hebt een beschavende invloed gehad. Het stukje muziek voor vandaag komt van Jacob Obrecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten