zaterdag 3 juli 2010

Op droeve toon (52)

- Dag Duifje.
- Dag Bennemans, heeft Serena gewonnen?
- Dat weet ik niet, ik heb niet gekeken. Ik zal even op het internet kijken... Ja, ze heeft gewonnen van Zvonareva. Ik heb er niet naar gekeken, want er was vanmiddag Duitsland-Argentinië. Prachtig gespeeld door de Duitsers, ze wonnen met 4-0. De Argentijnen kwamen in het stuk niet voor.
- Dat was voetbal?
- Dat was voetbal, ja. Ik ga morgen wel kijken naar de mannenfinale op Wimbledon. Die gaat tussen Nadal en Berdych, allebei sterke jongens die ongelooflijk hard kunnen slaan. Wat ik trouwens niet goed begrijp is dit: de vrouwen verdienen evenveel als de mannen. Maar de mannen moeten wel tweemaal zo lang op de baan staan: de vrouwen zijn in drie setjes klaar, de mannen pas na vijf setjes. Ik vind dat de vrouwen ook over vijf sets moeten spelen.
- Of de mannen over drie sets.
- Ja, dat zou ook kunnen, maar dat maakt het minder spannend.
- En was er verder nog iets?
- Ja. Vanmiddag belde Marja op, de thuishulp. Ze komt maandagochtend wat later, want ze heeft een brief gekregen dat ze een borstonderzoek moet laten verrichten om 9 uur. Dan staat er zo’n wagen in de Pieter Schotsmanstraat. Ze vroeg me waar die was. Dat heb ik haar uitgelegd.
- De schattebout. Ik hoop maar dat ze niets vinden bij haar.
- Ja, en als ze iets vinden, moet ze om een second opinion gaan.
- Wat heb je voor muziek? Heb je iets van Byrd?
- Ik zal even zoeken. Ja, hier is het Ave Verum Corpus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten