donderdag 22 april 2010

Op droeve toon (7)

De heer K. uit Den Haag kwam vanavond Duifje’s autootje (een Smart) brengen. Hij belde keurig om zeven uur dat hij er over anderhalf uur zou zijn en was er maar een paar minuten later (hij legde uit dat hij bij Leiden in een file had gestaan). K. maakte een keurige, ietwat mediterraanse of Turkse indruk.
Nu we het autootje hebben, moeten we morgen naar het gemeentehuis voor inschrijving in het bevolkingsregister en een parkeervergunning.
Maar nu het grote nieuws! Duifje liep de afgelopen dagen zeer slecht. Ze zei: ‘Mijn benen zijn van rubber en er stroomt brandnetelsoep door mijn aderen.’ Vanavond, na een geslaagde maaltijd van diverse groenten (bloemkool, broccoli en worteltjes), gebakken piepertjes en kabeljauwsteak, met een soort kerriesaus over de groenten, was dat rubberen gevoel in haar benen ineens voorbij. We liepen in enen naar beneden en naar een bankje voor het plein waar we wonen, om te wachten op de heer K.
Toen die was gearriveerd, sprong ze vrolijk op, rekende ze af met de heer K. (die voor een afstand van ongeveer 90 km slechts 110 euro transportkosten rekende), sprong in haar Smart, parkeerde die op het plein, pakte me bij de hand en wandelde ook weer in enen naar ons huis op de eerste verdieping.
Ik zeg: het komt door het geweldig gezonde eten dat ik elke dag maak! Ik doe een stukje Perotinus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten