zondag 18 april 2010

Op droeve toon (2)

- Dag Duifje.
- Dag Bennemans.
- Het is toch nog allemaal goed gekomen.
- Ja.
- Want ik dacht echt: voor je hier thuiskomt, gebeurt er iets ergs. Je heup breken bijvoorbeeld.
- Daarvoor rijd ik te precies. dat weet je nog niet, Bennemans!
- Misschien. Maar ik houd altijd rekening met het ernstigste.
- Daarom heb ik ook tegen jou gezegd vanmiddag: ga eens even zítten, jongen!
- Met al die kratten en dozen en zakken. Je hebt me trouwens nog niet gezegd wat één apparaat kan doen. Ik zal je morgen dat apparaat aanwijzen.
- Ik weet alles hoor, Bennemans, van de apparaten in de keukendienst!
- Maar van dit apparaat stond ik versteld, en ik wou het je ook niet meteen vragen. Het is niet de mandoline, want daar weet ik al iets over. Dat apparaat staat midden in de keukenkast. Dat is een mooi ding.
- Dat is een mooi ding, Bennemans. Ik ga zo naar bed.
- Zoals gewoonlijk slaap jij links, Duifje?
- Uiteraard, Bennemans. Met een kussen extra.
- Dan zal ik nog even een mooi stukje Byrd doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten