donderdag 29 april 2010

Dat kan niet verklaard worden

Morgen vieren wij in Nederland Koninginnedag. Het zal me benieuwen of Willem Alexander het ooit Koningsdag zal noemen, ik denk het zomaar niet.
Ik vind het overigens quantités négligeables, hoor, allebei, Beatrix ook. Ik zou wel eens willen weten: wat verdienen zulke lui nu, van onze centen? Hoeveel duiten krijgen ze nu van ons? En wat stellen ze er in godsnaam tegenover???
Volgens mij ZEER weinig. Tot niets.
Ik zou dus zeggen, regering, als er bezuinigd moet worden, daar is je eerste post! Een heel stel lakeien moet dus een ander baantje zien te vinden. And well they go! Als we dan toch dat koninklijk huis omver gooien, laten we dan niet vergeten die paar miljard in beslag te nemen. Dat waren de miljarden die van ons, Nederlanders, waren tenslotte.
Want ik geloof niet zo dat er een economische crisis heerst. Er heerst wel een, om zo te zeggen, hogere economische crisis. Griekenland, Portugal, Spanje, Ierland hebben een jaar of twintig boven hun stand geleefd, en zullen nu even een jaar of tien lang voorzichtig moeten zijn. Wij hebben het Icesave-schandaal vergoed tot 100.000 euro. Het is te gek voor woorden, dat we dat gedaan hebben.
Was ik minister van financiën geweest, ik zou het nimmer gedaan hebben. Want dat is belastinggeld dat je uitgeeft aan die toch al rijke hufters. Die hufters die dachten: heerlijk, Icesave geeft 0,5% meer rente!
Ik hoop dan ook dat er niets terechtkomt van de pogingen om een cent terug te krijgen van IJsland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten