donderdag 30 september 2010

Keuze

Ik ben tegen deze regeringscombinatie VVD-CDA met steun van wie ook. Ik ben tegen elke regeringscombinatie met het CDA. En zeker zoals het nu dreigt te gaan: met zo weinig Kamerzetels zoveel ministers. Men had de PVV óók ministers moeten laten leveren. Waarom dat niet is gebeurd, blijft een raadsel.
Tegen het CDA, zegt u? Ja. Zoals ik ook tegen de Christen Unie ben en tegen de SGP. Want ik kan niet inzien waarom men zijn stem zou laten afhangen van, laat het ons maar noemen, Gods Wil. Gods Wil is prima, maar die  houd je thuis. Daar bidt een mens tenslotte, of in een kerk of moskee of wat voor gebouw ook.
Als u zo dom bent dat te doen, mij best. Ik leg u niets in de weg. Gaat uw gang.
Maar in politicis gaat het anders, dames en heren! Wellicht, CDA-kiezers, zult u daar zeer snel nog wel mee te maken krijgen. Snelle verkiezingen bijvoorbeeld? Wie zal het zeggen? Wie zal het zeggen.

1 opmerking: