woensdag 17 november 2010

Het regeringsstandpunt

Het kriebelt, natuurlijk. Wat denkt u? Natuurlijk kriebelt het. Ik was vanochtend nog op de straat, en iemand vroeg mij: kriebelt het niet bij je? Ik vroeg: wát moet er bij mij kriebelen?
Als MINISTER-PRESIDENT, schreeuwden sommige mensen. En daarop zei ik: ik ben úw minister-president, lieve mensen! En zo is het ook, natuurlijk, ha ha ha.
Ik heb me nog teruggetrokken in het Torentje, en jawel, daar heb ik mij, vanwege de eenzaamheid, eenmaal afgetrokken, misschien tweemaal, daar doe ik geen uitspraken over. Maar laat het ons maar houden op die ene keer. Jawel!
Ha ha ha!
Om op het debat van gisteravond terug te komen: ze vroegen steeds of het niet kriebelde, en ik kon ze voortdurend voorhouden: nee, het kriebelt geensweegs. Nee  hoor! Of je nu gesteund wordt door 76 betrouwbare parlementariërs of door een paar notoire criminelen – als het regeringsbeleid maar door kan gaan. Ha ha ha!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten